lørdag den 1. august 2015

Julistatus...

På den sidste dag i juli, gør jeg status for måneden. Ikke særligt opmuntrende, tværtimod! Det har været den absolut værste nogensinde, det sagde jeg måske også sidste år, men sidste år, var jeg trods alt på en uges ferie hos min søde veninde i Hjørring. Det var også planlagt i år, men trods det, at hun tilbød både at hente og bringe, kom jeg ikke afsted. Min mentor havde 3 ugers ferie i juli, og ikke om jeg forstår, at der ikke tilrettelægges et alternativ, men min tilstand går jo ikke på ferie, tværtimod! Både sagsbehandler og mentor er kendt med, at jeg har tendens til at isolere mig! Min lejlighed er den eneste tryghed jeg har, her er jeg selv herre og kommer kun ud hvis der skal handles. Man kan leve længe på en pakke havregryn og et par liter mælk og frostpizzaer.
13 gange har jeg været udenfor min dør, og de 2 gange har jeg kun været ude med skraldeposen, uden anden anledning. 8 timer har jeg som det længste været hjemmefra, min veninde hentede og bragte og jeg havde en fantastisk dag sammen med hende.  
Jeg ved jo godt hvorfor specielt juli har været svær. Alle tiltag jeg ellers deltager i, er lukket ned i juli måned og samtidig er jeg fortsat i venteposition vedr rehabilitering. Det er ét år siden jeg blev udredt, som værende varigt og stationær ramt. Det er som et mareridt! Hele tiden at være i hænderne på systemet, og vade rundt i uvished. Selvom jeg intet kan stille op, formår jeg ikke, at acceptere at det er sådan det er nu, og jeg intet kan stille op før der er en fuldstændig afklaring. Nej, jeg tænker hele tiden, hvad nu hvis og hvad nu hvis ikke.
Som udgangspunkt blev rehabilitetspapirerne startet udfyldt i november, resten blev udskudt til januar pga operation i min fod. Januar blev udskudt til marts pga en langtidssygemeldt sagsbehandler. Derefter har jeg været ramt af en sagsbehandler som har givet mig falske forhåbninger om, at min sag ville kunne komme med på rehabiliteringsmøde i maj og så i juni, sommerferie i juli, så ihvertfald på august mødet.. Nu bliver det øjensynlig først til september eller oktober hvis jeg er heldig. Der er vist ikke noget at sige til, at jeg har mistet tilliden til sagsbehandleren. Hun passer sit job, har et regelsæt at gå efter og normalt gør hun det godt, men i dette tilfælde synes jeg godt nok hun trækker mig rundt i manegen.
Det var juli, nu er vi lige gået ind i august og mon ikke det lysner igen. Jeg håber og ber'....

3 kommentarer:

  1. Det kræver sandelig et godt helbred at være syg.
    Jeg håber det bedste for august. Du er vel nok god til at formulere dig omkring din egen situation. Tak fordi du deler, - også når det gør ondt.

    SvarSlet
  2. Det er et helvede at være afhængig af andre på den måde. Jeg har været "parkeret" i 5 år, hvor jeg ventede på min fedmeoperation. Og selv nu er der kun sket noget fordi jeg selv har banket i bordet.
    Da min veninde fik pension for et par år siden følte hun fred og frihed - hun var ikke længere underlagt andres tid og luner. Jeg kan godt være lidt misundelig ind i mellem.
    Jeg håber at der snart kommer noget afklaring for dig.
    Knus 💜💜💜

    SvarSlet
  3. Jeg håber August bliver bedre for dig. Som Eva skriver der skal et godt helbred til at være syg. At være afhængig af systemet på den ene eller anden måde er absolut ikke sjov. KNus til dig

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...