lørdag den 4. januar 2014

Endnu en yndling til halsen..

På et tidspunkt havde jeg set et halstørklæde på Pinterest, som jeg bare måtte strikke. Heldigvis havde jeg 4 ngl af det skønne Lima, fra Drops. Endnu engang vil jeg fortælle at det er så skønt et garn


Jeg slog 10 masker op på p4 og tog én maske ud i hver side, til der var 38 masker og derefter strikkede jeg retriller i massevis, næsten 4 nøgler strikkede jeg, for til sidst at tage én maske ind igen i hver side, og ende op med 10 masker som lukkes af.
Min plan var at jeg selv skulle lave pom pom'er, men faldt så over disse pelsdutter og nu kan det jo ikke være anderledes.
Selvom det er begrænset hvor mange gange det har været koldt nok til, at jeg har kunnet bruge det, så er der dømt yndling. 

32 kommentarer:

  1. elin emilie kys en frø4. januar 2014 kl. 20.05

    lækker tørklæde ikke mindst de super skønne pom pom

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo lige det der er prikken over i'et :)

      Slet
  2. Det ser fedt ud med de to farver pelsduske

    SvarSlet
    Svar
    1. Min første indskydelse var at de skulle være ens i begge ender, men jeg kunne jo ikke vælge, så måtte det være én af hver ;)

      Slet
  3. Super flot - det kunne jeg godt finde på at gøre efter :) Hvis OK altså :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er helt okay med mig, det er jo derfor jeg har skrevet mine noter ned til jer :)

      Slet
  4. Det ser helt skønt ud. Rigtig fin ide med pels pom-pom eller kvaster. Det kan være jeg kommer til at gøre det efter engang, jeg kender en, det ville passe perfekt til

    SvarSlet
    Svar
    1. Gør det endelig efter, har jo gjort det nemt med maskeantal osv :) Håber det kan glæde :)

      Slet
  5. Ej altså, jeg tror pludselig jeg kommer til at mangle et tørklæde, hvis det tillades...... Super smart med de to pels-duller....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tillades med glæde Inge. Hvor er vi strikkere gode til at skabe behov ;)

      Slet
  6. Så flot. Jeg kan godt forstå, at du faldt for pelsen. Jeg er også vild med dem. Jeg har så mange tørklæder, men kunne nu alligevel godt finde på at strikke dette. Mange tak fordi du har skrevet hvordan ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak til dig LeverLivet :) Og velbekom..

      Slet
  7. Det er da blevet SÅ lækkert, - de små pels-dutter er lige prikken over i´et.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Eva, nogengange skal der bare ikke så meget til :)

      Slet
  8. altså det er jeg da næsten nød til at prøve...........det er et rigtig godt stykke "skolestrik" det går bare derudaf og jeg kan stadig følge undervisningen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da lige dét det er, skolestrik :) Spændt på om du får produceret en hel hær ;)

      Slet
  9. Sikken et lækkert tørklædet som fylder på den rigtige måde.... Måske man skulle komme igang, mistede nemlig mit ynglingstørklæde på en shoppetur med min mor.. desværre.... heldigvis var det temmelig gammelt men alligevel....

    super lækker kjole du også har fået syet....

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh neh, det er så surt, jeg mistede også et yndlingssjal for et par år siden.. Øv øv, men så er der jo basis for at strikke et nyt :) Det er rigtig skønt i størrelsen, for det kan lige trækkes op over ørerne og stdig lune om halsen også..
      Tak for de søde ord, kjolen er jeg også rigtig glad for..

      Slet
  10. Lækkert tørklæde :-) Dem kan man da heldigvis aldrig få for mange af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annie, og lige præcis, et til eller fra :)

      Slet
  11. Smukt tørklæde - pels dutterene er lige prikken over i èt :-)

    SvarSlet
  12. oj, dét ser vanvittigt dejligt ud...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige præcis vanvittig dejligt Susanne :)

      Slet
  13. Hvor er det fint, tror ikke jeg kan leve uden sådan et 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva :) Det tror jeg bestemt heller ikke. Undskyld jeg kom til at slette den kommentar, hvor du spørger hvor den limegrønne pelsdut er købt, her i Odder hos Vibsereden, den lokale garnbutik.

      Slet
  14. Hejsa
    Ihh kom da lige forbi din skønne blog.
    Du har utrolig mange dejlige kreativiteter
    Har meldt mig på din blog og vil rigtig gerne følge dig :)
    Mange hilsner
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elisabeth, og velkommen som følger af min blog. Tak for dine søde ord, det er altid dejligt at få at vide at man gør det godt :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...