tirsdag den 28. maj 2013

Talje som en balje..

Jeg ved ikke helt hvad jeg har tænkt på, da jeg tegnede mønsteret over, på nederdelen Mette fra stof 2000. Måske at den næste nederdel ihvertfald ikke skulle være for lille, som de sidste par stykker jeg har syet, for da jeg ville prøve den efter sammensyning, var den ALT for stor! Nu er den syet ind, men stadig til den store side. Lader den nu være og i skrivende stund ligger den i vaskemaskinen og krymper, håber jeg.

Jeg købte stoffet som en rest hos Citystoffer i Aarhus, og det var vildt billigt, så skaden er ikke så stor og måske finder den en ny ejer, hvis ikke den passer efter vask. Nu ved jeg da hvilken størrelse jeg skal sy efter fremover! Det er ikke til at se det rigtigt på billedet her, men jeg har syet to cirkler i højre side af nederdelen, af samme stof som selve nederdelen, men med rå kanter og det flosser lidt ved vask. Det giver en god effekt synes jeg.

10 kommentarer:

  1. Det er vist det der hedder "Learning by dooing."
    Den ser da ellers fin ud, så jeg håber du kan passe den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne. Og mon ikke også der er lidt, af skade bliver man klog, over det, for ih hvor har jeg irriteret mig over de skønne nederdele der bare hænger i skabet.

      Slet
  2. Ærgerligt med størrelsen, for den er vel nok fin. Du får lavet så meget lækkert. Dygtige dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak for de søde ord Eva :) Nederdelen er syet ind igen igen, så nu passer den!

      Slet
  3. Elsker din overskrift! Fin nederdel trods forkert størrelse. Her lige læst dit forrige indlæg og sender dig en kæmpe krammer og håber alt er lysnet lidt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi.. Talje som en balje har jeg nu stadig, men nederdelen passer perfekt nu :)
      Tusinde tak til dig, jeg har haft rigtig rigtig svært ved at acceptere jeg ikke kan komme videre uden at skulle søge kontanthjælp :( Men det er først i morgen!

      Slet
  4. sikken en sød nederdel ærgeligt at den blev for stor. selv syede jeg en kjole sidste sommer som jeg også fik syet alt for stor, rigtig ærgeligt når der er brugt mange timer på det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marion :) Jeg bestemte mig for, at nu hvor jeg i forvejen havde brugt SÅ meget tid på nederdelen, uden at jeg ville ha mulighed for at bruge den, ville jeg bruge de sidste par timer på også at få den gjort brugbar !
      Kan du ikke trylle lidt med din kjole fra sidste sommer?

      Slet
  5. Ja, det kan somme tider være svært at finde den helt rigtige størrelse, jeg synes, der er ret stor forskel afhængig af mønstret.
    Ellers er det en rigtig lækker nederdel, som kan bruges til alt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak til dig også :) Mønsteret er helt nyt for mig, og det kræver altid noget tilpasning, men her havde jeg godt nok forregnet mig i stor stil ;) Nu er den brugbar og måske bliver den brugt, første gang jeg har syet mig en rød nederdel, men det kunne jo være :)

      Slet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...