tirsdag den 15. maj 2012

Klip i strik..

For efterhånden noget tid siden, startede jeg på Glade striber, men løb hurtig sur i at strikke frem og tilbage, så jeg slog bare lidt ekstra masker op i midten og strikkede videre på rundpind, men gik selvfølgelig i stå, da jeg skulle til at klippe op, eller først sy på maskinen og siden klippe op så jeg alligevel endte med en cardigan. Under oprydning i dag kom jeg om ved den igen og ville ha den gjort færdig. Og måske var jeg alligevel en pivskid, og tænkte meget over hvordan det nu var jeg specifikt skulle gøre, og googlede 'klip i strik'. Merete henviser til flere link, men You tube videoen synes jeg var bedst. Man hækler ganske enkelt en kant på hver side af masken man skal klippe op i.
Jeg er godt i gang, har klippet den ene side, og det holder bare. Jubii!




Det der egentlig gjorde at jeg tvivlede på hvordan jeg kunne gøre det bedst, var at jeg helst ville undgå en forkant, som skulle bukkes om for at skjule 'trævlerne, og det slipper jeg for med denne metode.

Måske har jeg sovet i timen, men det er altså første gang jeg har set denne metode.

13 kommentarer:

  1. Aj hvor smart.... Det har jeg aldrig set - og jeg sidder netop med en opskrift, hvor der skal klippes og hvor jeg seriøst overvejede at strikke ret og vrang frem og tilbage istedet for det skrækindjagende klipperi i strik :-) Nu tror jeg, jeg måske og muligvis vil prøve din metode her - hvis jeg tør :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor kan man finde opskrifter på trøjer som kan klippes op til cardigan - ved du det ? :)

      Slet
    2. Ved du hvor man kan finde/købe opskrifter på trøjer der skal klippes op til cardigans ? :)

      Slet
  2. Det er nemlig skide smart Mie! Jeg lavede en lille prøve først og det virker, så go for it baby :-)

    Knus.

    SvarSlet
  3. Jeg har flere gange klippet op, men altid ved at sy på maskine først.
    Den metode her er fuldstændig genial, og så flander den ikke som zig zag kanten gør...
    Tak for tippet

    SvarSlet
  4. Det var sgi smart. Hvad skulle vi dog gøre uden det "indernæt" ? :)

    SvarSlet
  5. Hold da k... Hvor er det smart ... Jeg har som Ulla også brugt den med maskinen .... Det her må prøves
    Kram

    SvarSlet
  6. Det er bare så dejligt nemt at klippe i strik, når man endelig tør at gå i gang med det.

    jeg plejer at strikke to vr i midten af cardigan... (uanset hvad opskriften siger, nogle gange flere hvis det er på små pinder)

    Så vender jeg den, og så er det ligesom 2 rette i midten, som jeg bruger til at sy midt i på en symaskine, 2-3 ganger i hver af det masker i midten. Så klipper jeg og til sidst hækler jeg en kant efter at jeg har klippet.

    SvarSlet
  7. smart ... har heller ikke set det før - så tak ;0)

    SvarSlet
  8. Det var ellers et smart fif.!
    tak for det !
    hilse nMona

    SvarSlet
  9. Wauw - DET er smart, tusind tak for tippet.
    Kram Jo

    SvarSlet
  10. Supersmart - tusen takk for nyttig tips!!!

    SvarSlet
  11. Ej,det kan jeg lave på den færøske nationaltrøje jeg laver til Anna Elena:) Så slipper jeg fra symaskinen :)
    Smart!!!

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...