søndag den 28. september 2014

Ventetid igen og igen..

Billedet har intet med indlægget at gøre. Det er bare mine nye sko. 

For 3 måneder siden startede jeg på udredning for personlighedsforstyrrelse, og hold nu fast det har været en drønhård proces at komme igennem, samtalerne hos psykologen har været opslidende, men heldigvis har det været muligt for mig, at have min mentor med.
Endelig er jeg kommet så langt nu, at det næste møde vil omhandle fremtidige behandlingsmuligheder, det er på torsdag d. 2/10, så ventetiden er ikke så lang længere, men det er så svært at forholde sig til, at andre mennesker skal bedømme og drøfte min situation og fremtid, jeg er 46 år og må da kunne klare mig selv! Det er lidt ambivalent for jeg gruer for det og samtidig ser jeg frem til det, endelig bliver der taget hånd om det, som i årevis har sat sig så tydelige spor i min personlighed.
Hvorfor gruer jeg så samtidig? Jo, for hvordan i alverden får jeg et acceptabelt liv, med evasive, tvangprægede, depressive, paranoide og emotionelt ustabile træk? Periodisk depression af moderat grad, en meget skrøbelig personlighedsstruktur og høj sensitiv. Mon det kan forkortes lidt, for det er noget af en titel at rende rundt med.
Nu må det så bare gerne blive torsdag i en fart! Indtil da vil jeg forsøge at fordrive ventetiden, skal på hyggetur med en god veninde (garnrov), caféaften i nye netværk og en aftale er der også med min mentor, og ind imellem er jeg også en smule kreativ, så tiden går garanteret hurtigt.

Tak til jer der har læst mit indlæg, det har været hårdt, men samtidig kan jeg også mærke at det letter, hvert ord er skrevet om, indlægget har været dobbelt så langt, masser af dumme ord har været skrevet osv osv. 

10 kommentarer:

  1. Jeg sender lige et pøj-pøj. Det er hårdt arbejde at være syg, - og også at være modig samtidig. Jeg håber det bedste for dig.

    SvarSlet
  2. Det er svært, men det bliver garanteret godt, når først der kommer styr på det hele. Skidt med alle navnene, du har fået sat på dig - det vigtigste er, at der bliver taget hånd om dig.
    Held og lykke og kram fra mig.

    SvarSlet
  3. Tænker på dig. Pøj Pøj på torsdag. Knus din kusine Dorthe

    SvarSlet
  4. Ønsker deg alt godt, menneskesinnet er alltid innviklet og vanskelig til tider. Synes du er tøff som deler dette med oss alle. Stor klem fra Beth i Norge :)

    SvarSlet
  5. Du har da noget af en bagage med dig.
    Jeg beundrer dig for alt det du gør og kan.
    Skriv bare los, jeg bliver som regel lidt klogere af at læse dine skriv.

    SvarSlet
  6. Hvor er det dejligt, når folk ikke kun skriver om de lyse sider, så man faktisk kan se, at man ikke er den eneste, der kæmper med ting og sager - tak for det:)
    Held og lykke med udredningen, bedre sent end aldrig:)

    SvarSlet
  7. Hvis det kan hjælpe dig Gitte så skriv bare løs, jeg læser gerne hvert et ord :-)
    Pøj Pøj i morgen og held og lykke fremover. ;-)

    SvarSlet
  8. Åh Gitte. Hvor er du dog modig at dele dette med os.Og ja jeg læser også gerne hvad du skriver, følger din blog sådan lidt. Det er så svært når sygdom trækker det ene og det andet med sig. Er selv dianogstiseret med fibromyalgi og troede at det bare var det. Men på et smertekursus fandt jeg ud af at jeg med årene er blevet MEGET psykisk skrøbelig. Er også meget sensitiv, så jeg ved hvordan du har det. Håber du får alt den hjælp og støtte du har brug for. Sender dig rigtig mange tanker.
    Mange knuz fra Lina

    SvarSlet
  9. Tusinde tak allesammen <3 Status er endnu mere ventetid, men.... Det går, jeg holder ud, det må snart blive endnu bedre!
    Knus og søde tanker til jer alle.

    SvarSlet
  10. SÅ SEJT at du fik det skrevet Gitte. Jeg har jo været netop den proces igennem, og trods det at der er gået 15 år siden.... så husker jeg det alt for tydeligt. Det er en slider, der gør ondt og tærer på kræfterne, at nå dertil hvor du er nu. Foruden at det også er sin sag at se DEN diagnose og fremtid i øjnene. Du ved jo hvordan jeg bøvler stadigvæk, men det skyldes jo i høj grad at jeg ramte ind i eks'en og røg nærmest fem år tilbage, det kæmper jeg stadig med, så summa summarum: Det VIL være lettere på den vis, at du nu får redskaber til at bruge så du kan få det så godt som muligt, du vil sikkert også langsomt mærke fremgang OG så hold dig for guds skyld væk fra mennesker som suger... DET kan du og jeg ikke tåle. SÅ enkelt er det. Mange varme knus og kram fra Sydspidsen af danmark. :-))

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...