søndag den 11. november 2012

Julekuglestrik..

Okay, jeg indrømmer at de der julekugler overhovedet ikke var mig, indtil jeg så bogen igen på biblioteket. Tænkte at jeg da lige kunne strikke en enkelt, eller i det mindste bare bladre bogen igennem og finde et yndlingsmotiv! Det gjorde jeg så lørdag aften, lige efter aftensmaden og end ikke den bærbare var tændt hele aftenen. Tror nærmest aldrig det er sket før.. Jeg fandt et motiv og fandt pinde og garn. Og blev grebet af det, helt og holdent.

 Jamen er den ikke bare fin. Dansen om juletræet er et absolut must og blev motivet på denne første kugle.

Den får lige lov at ligge her i bunken og tage sig godt ud, indtil jeg finder en fin plads til den.
Hvis nogen overhovedet ikke ved hvad jeg snakker om med de her julekugler, så kan jeg oplyse at bogen hedder Julekugler og det er de berømte Arne & Carlos som har udgivet den skønne bog.

11 kommentarer:

  1. Lige som du beskriv dit forhold til strikke julekugler FØR du strikkede - sådan har jeg det også....men bliver alligevel lidt fristet af, at du er blevet bidt af det... måske man lige skulle lure lidt i bogen.....

    SvarSlet
  2. Hvor dejligt at blive grebet af noget :)

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin ....
    De kugler har ikke sagt mig noget ( ej heller dukkerne)
    Så måske man skal passe på hvis man kigger i bogen
    Knus og go søndag

    SvarSlet
  4. Jeg slutter mig til koret :) jeg har bogen men har ikke fået strikket nogle kugler endnu. Synes de er rigtig søde så måske man bare skulle se at komme igang :)

    SvarSlet
  5. Man bliver grebet, gør man...jeg må vist snart finde mine julekugler frem...og måske lave lidt flere ...velkommen i klubben Gitte :)

    SvarSlet
  6. Ingen kugler her på matriklen. Endnu må jeg nok hellere sige...., for man ved jo aldrig:)

    SvarSlet
  7. Det er en sød kugle du har lavet. Og så sødt motiv... :))

    SvarSlet
  8. Ja det kan nemt gribe om sig med de julekugler, så fin din er blevet, og så hyggeligt at lave dem

    SvarSlet
  9. Jeg synes at Arne & Carlos er fantastiske - tænk at mænd kan sidde og strikke :-) Men julekugler skal helst skinne i smukke farver. Trods alt er det nogle fantastiske smukke kugler - ligeledes din :-D

    SvarSlet
  10. Snygg kula du gjort. Jag fick Arne och Carlos bok i julklapp förra året och har stickat ett tiotal. Tycker de är är så fina!

    SvarSlet
  11. Sådan nogle strikkede kugler ønsker jeg mig så meget, kan desværre ikke strikke. Hvor er den flot den du har lavet her :)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...