torsdag den 28. marts 2013

Påskestrik...

I går, efter en kaffeaftale i Kvickly med Heidi, var jeg en tur hos Vibsereden for at bytte garn jeg havde i overskud fra et projekt. Byttet blev garn til Nonea, eller tryllekjolen, som den også kaldes. Faldt for den efter at ha læst om den hos en blogger, men jeg havde ikke lige i tankerne at den skulle på pindene med det samme. Men Vibse har lånt modellen fra Filcolana og fik mig til at prøve den, fordi den på en anden kunde, sad som en sæk kartofler. Dét gjorde den så ikke på mig. Den sidder skønt, skjuler/kamouflerer buler og gård og gade, så der blev slået op i aftes og nu er der dømt påskestrik, og måske er der basis for en ny tradition. Nyt strikketøj til påskedagene, og man må ikke tænke over alle de andre projekter, som så må ligge over. Hi hi.

Modellen jeg prøvede var i netop denne grønne farve, så selvom jeg forelskede mig i både petrol og grå, så måtte MIN kjole også være grøn. Jeg har fået min sag for, alle de bobler tager godt nok lang tid at lave, så der modificeres sikkert lidt i forhold til den sværm af bobler den grønne model er i besiddelse af, men på modellen som er vist på opskriften, er der kun begrænset antal. Jeg finder et sted midt imellem, tror jeg. Men boblerne strikker jeg uden at vende, men strikker de 3 masker ret tilbage også, og det tager lige lidt tid at komme ind i, men det er skønt ikke at skulle vende hele tiden.

16 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud og sikke da en flot grøn farve. Jeg er spændt på at se resultatet. Sikkert unikt og flot som alt du laver :-) God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Heidi :)
      God påske til dig også, men mon ikke vi lige ses af påskedagene :)

      Knus

      Slet
  2. Rigtig flot farve og jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

    God påske :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde :-) Håber du har god tålmodighed ;-) For den er godt nok lidt kedelig at strikke.. Hi hi.

      Slet
  3. Mon ikke den bliver flot som altid ? God påske. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh du så sød Birgit ;) God påske til dig også!
      Knuuus.

      Slet
  4. nøj hvor ser den bare smart ud. kunne forestille mig at den bliver meget anvendelig - alt efter hvad du sætter den sammen med af tilbehør. venter med spænding på færdig nonnea.
    god påske til dig !
    knus nicole

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nicole, den bliver rigtig god og meget anvendelig med forskelligt tilbehør til, men nu skal der først turbostrikkes :) God påske til dig også <3
      Knuuus

      Slet
  5. Som altid smukt strik du er startet op :)
    Go god påske
    Min ven
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh altså du er sød Marianne, som også altid strikker smukt :)
      God påske til dig også <3
      Kraaam

      Slet
  6. Superflot farve, og selvfølgelig må man slå nyt op til påskestrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Utroligt at det stort set altid er farven som modellen er strikket op i, man ender med :)

      Slet
  7. Glæder mig til at se kjolen, som den skrider frem. Det er altid nogle super-lækre ting, du laver. Rigtig god påske til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den skrider lige så stille frem kjolen, men måske ender den som påskestrik næste år også, for den er godt nok kedelig ;)God påske til dig også Mie :)

      Slet
  8. Skøn farve !
    Det må lige være strikketøj til en god film.

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...