fredag den 8. marts 2013

Depression..

I mandags havde jeg for anden gang hjemmebesøg fra Psykiatrisk mobilteam. En rigtig sød sygeplejerske, som stiller lige præcis de spørgsmål, der er så svære at svare på. Lytter til de ting der hober sig op i mit stakkels hoved, og næsten ikke kan komme ud af min mund. Og endelig giver hun mig lidt at tænke over til næste gang vi ses. Hun skriver en lille liste, en form for lektier og noget ved jeg på forhånd ikke kan lade sig gøre og andet kan jeg da sagtens, tror jeg.
Det er ualmindeligt svært for mig imens hun er her, men bagefter gør det godt og jeg er dybt taknemmelig for at denne ordning findes.
I mandags gav hun mig en stak postkort og hold da op som jeg kunne ha ønsket mig de kort for længe siden. Mit problem er nu bare at få dem viderebragt, og hvorfor i alverden? Jeg ved det ikke, det er bare svært! Men jeg synes I skal se kortet. Og på kropogsjael.dk kan der læses meget mere.





13 kommentarer:

  1. Det giver meget mening at du syntes det er svært at sende dem ud - det kræver jo initiativ.

    Jeg har for noget tid siden genfundet din blog. For det var da dig der for nogle år siden boede i nærheden af Viborg. Ikk?

    Og hvis du ikke selv kan se det, vil jeg lige fortælle dig at der er lys for enden af tunnelen.

    SvarSlet
  2. Hvor er det godt at høre at du får hjælp. Vi skal blive bedre til at bede om den- altså hjælpen :)

    SvarSlet
  3. At være åben omkring at man har det svært samt bede om og få hjælp fra ens kære og ikke mindst professionelle er vigtige skridt på vejen til at bringe glæden og lyset ind i livet igen.

    Personligt står jeg selv på sidelinjen af en kær veninde som selv kæmper en nærmest umulig kamp. At få sådan et kort er med til at give os andre en større forståelse for hvad det vil sige at være i depressionens magt.

    Mvh Rikke

    SvarSlet
  4. Tager virklig hatten af for din åbenhed omkring det.

    Jeg tror der er mange flere der har det skidt, men ikke tør snakke åbent om det.

    Håber så meget du får mod til at få sendt de kort, er sikker på de fleste vil forstå hvordan du har det, især hvis du tør sætte ord på.

    Mange Knus Og Kram fra Mig til dig <3

    SvarSlet
  5. Ja hvor er det sejt af dig at være så åben og dejligt at du får den hjælp du har brug for.

    SvarSlet
  6. sikke nogle fede postkort du der har fået, tænk hvor fedt det er at kunne sende til dem man har kær, for det er sgu så skide svært at sige det til sin omgangskreds, og det jo ikke altid man lige orker alt den forklaring.... Så fed en måde du får hjælp på, har selv været der og ved nøjagtig hvordan du har det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. eller ikke hvordan du har det, men hvordan det er , hvis du forstår hvad jeg mener.
      Hvis det var mig ville jeg smide dem i en kuvert og sende til dem jeg har brug for, at de ved det og ved hvad de kan gøre :-)

      Slet
  7. Kære Gitte
    Hvor er det flot/sejt af dig at fortælle om det her. Det er der ikke mange der gør, men du er heldigvis en af dem :-)

    Håber det bedste for dig <3

    Kæmpe knus og kram
    Birgitte

    SvarSlet
  8. Hvor jeg håber, du får overskud og mod til at sende kortene, jeg tror, du vil blive overrasket over, hvor mange der hellere end gerne vil hjælpe dig gennem denne svære tid.
    Pas på dig selv

    SvarSlet
  9. Dejligt der er hjælp at hente .. ønsker det bedste for dig ;0)

    SvarSlet
  10. Sådanne kort kunne jeg også godt have brugt, da jeg havde værst.
    Jeg er glad på dine vegne for den hjælp der bliver dig givet.
    Knus.

    SvarSlet
  11. Kære Gitte
    hvor er det godt at læse at der ER hjælp til dig
    sender dig et stort kram♥
    ps. Vi er mange der godt kunne bruge disse postkort

    SvarSlet
  12. Jag hittade din blogg via Losarinas Mor och har läst här ganska länge utan att kommentera. Men ni måste jag skriva lite. Jag har själv haft depression efter att jag brände ut mig för flera år sedan och jag önskar att jag fått så fina kort att skicka då.
    Länken till kropp och själ-sidan tackar jag för.
    Jag mår mycket bättre nu, men vet precis hur du har det.
    Det blir bättre! Tack vare min stickning och katten så klarade jag mig.
    Stor knus från Sverige

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...