torsdag den 19. januar 2012

Marinerede rødløg..

For en måneds tid siden, var jeg en tur i Holstebro. I den forbindelse satte jeg Anita stævne på hendes stamcafé. For det første var det rigtig skønt at se hende igen, og for det andet havde hun snakket om nogle vaniliemarinerede rødløg, som smagte SÅ fantastisk. Og hun havde sandelig ret. Som de smagte godt i den lækre salat jeg fik serveret. Men også på en rullepølsemad skulle det smage godt.
Nu har jeg så forsøgt at gøre dem kunsten efter. Ikke at jeg tror de smager fuldstændig som dem på Café Aas, men disse smager skønt. Uhmm. Opskriften får i da gerne.


Vaniliemarinerede rødløg

2 rødløg
5 spsk sukker
¾ dl æblecidereddike
2 tsk vaniliepulver fra Urtekram. (Vaniliepulver er uden sukker)

Skær løgene i strimler. Kom alle ingredienser i en lille gryde, og lad det småkoge i ca 15 min, til løgene er klare.
Smag til evt med lidt mere sukker eller eddike.


5 kommentarer:

  1. Uhhh ja, og jeg kommer snart humpende hjem til dig for at smage dem. Muuums! ;-p

    SvarSlet
  2. Det lyder spændende - vil du dele en opskrift eller skal man til Odder for at smage.

    SvarSlet
  3. Lyder rigtig lækkert.
    Har aldrig smagt det, men mon det læner sig lidt op af løgmarmelade?

    Stiller mig i kø og ber om du deler opskriften på et tidspunkt?

    God aften

    SvarSlet
  4. I pay a quick visit everyday some websites and information sites to read articles or reviews, however this weblog
    offers feature based content.

    Here is my site; plus de twitter followers

    SvarSlet
  5. That is really fascinating, You're an excessively professional blogger. I've joined your
    feed and look ahead to searching for more of your magnificent post.

    Additionally, I've shared your site in my social networks

    Also visit my blog: avoir plus de vue sur youtube

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...