lørdag den 5. januar 2013

Hvidløgssuppe..

I forbindelse med en forkølelse, efterlyste jeg en opskrift blandt mine venner på facebook, på hvidløgssuppe og straks var Dana på banen.
Jeg har efterfølgende lavet den næsten en gang om ugen, for det smager SÅ godt.
Opskriften lyder: 1 løg, 1 helt hvidløg, 2 kartofler og 1/2 liter hønsefond.
Løg og hvidløg svitses let, kartofler og fond tilsættes og koger til kartoflerne er møre. Blendes og suppen er klar.
I dag har jeg bacontern i, persille og ristet brød.

12 kommentarer:

  1. Det lyder ret nemt og ser ganske appetitligt ud :D

    Det tror jeg, jeg skal prøve en dag :)

    SvarSlet
  2. det lyder lækkert så den opskrift stjæler jeg og laver en af dagene da vi elsker alle former for suppe

    SvarSlet
  3. Mums.. Er også stor tilhænger af hvidløgssuppe..

    SvarSlet
  4. Den tror jeg skal prøves her... virker overskuelig -- takker ;-)

    SvarSlet
  5. Vi får den også i forskellige variationer hen over vinteren. Lige nu er der indkøbt en selleri til den næste portion.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  6. MMMMM - elsker suppe, så denne her skal prøves :)

    SvarSlet
  7. Den lyder super lækker. Den tror jeg også skal prøves her ..
    og så er den tilmed super sund :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  8. Uhm det lyder lækkert
    Kram

    SvarSlet
  9. Hvor ser det bare lækkert ud.
    Det skal helt klart prøves en af dagene, da min forkølelse ikke vil slippe mig og jeg er vild med suppe i alle former.

    SvarSlet
  10. Er lidt bange for omgivelsernes reaktion på så meget hvidløg, men bliver nødt til at prøve, så jeg starter forsigtigt op i weekenden og ser hvad familien siger.
    Tusind tak for opskriften.

    SvarSlet
  11. den skal helt sikkert prøves. Vi trænger til lidt ektra saft o kraft her i familien

    SvarSlet
  12. Den opskrift du har nævnt - hvor mange personer er det til? :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...