tirsdag den 15. januar 2013

Alle de løse ender..

De løse ender her er fra cardiganen, som er færdigstrikket og nu bare venter på, at jeg kommer en tur i byen efter eddike.
Men.. Der er mange flere løse ender, ikke af den uldne slags, men alle de løse ender jeg skal ha styr på.
Lige for tiden forsøger jeg med at skrive lister. Alt skal skrives på, for så er det nemmere for mig at overskue og det handler jo også om, at være realistisk og kunne få slettet nogle punkter som dagen går!
Men hvor realistisk er det med de lister? Jeg kommer jo ikke i fitnesscenteret. Eller får lavet de Craft it forward gaver jeg skal sende. Eller får klippet og sendt lapper til byt en lap. Jeg vil jo så gerne være med til det hele, og ikke mindst kunne magte alt det, som jeg kunne før det her depressionshelvede. Og der skulle jeg da ikke skrive på en liste, at jeg skulle rede min seng eller rydde spisebordet!

7 kommentarer:

  1. Smid den dårlige samvittighed ud sammen med de løse ender,og så tag den tid der skal til for at komme ovenpå igen-måske kommer du aldrig helt tilbage til dit gamle jeg igen,men det må du også give dig selv lov til at finde på plads i ,skær en firkant her og der,så er de lige pludselig færdige og klar til at blive sendt.spændt på at se din trøje :))

    SvarSlet
  2. lister er gode at skrive, så overblikket genoptages. Måske skal du strege et par ting på listen, det er helt ok at gå ud af byt-en-lap-legen, du vil ikke få sure miner fra min side.

    SvarSlet
  3. For mig virker det virkelig godt at skrive lister - hvis de er realistiske, ellers er de bare grobund for dårlig samvittighed.
    Jeg har lige været forbi dine billeder i Flickr, hold da op hvor har du lavet mange skønne ting; jeg er helt vild med alle dine smukke hals'ting'

    SvarSlet
  4. lister er godt elsker mine lister de hjælper mig til at få en dag hvor jeg får lavet nogle af de ting som jeg gerne vil og det sådanne en dejlig følelse når den krydses af på listen, jeg elsker lister og hvis jeg ikke havde dem fik jeg ikke lavet noget som helst tror jeg får så kan jeg ikke finde ud af hvad jeg dog skal starte med og slutte med....
    glæder mig til at se din trøje færdig

    SvarSlet
  5. Jeg laver mine lister for at tømme mit hoved - men jeg nårsjældent til bunden - og det gør mig ikke noget . Får mig ikke til at stresse - tvært imod. for når først tingene står på en liste så ser de af og til ud som præcis det de er; overflødige og uden egentlig væsentlighed! Så for mig virker lister mere præventive end som en fluebensliste. Tror dte er vigtigt at huske at der kun er een eneste der kan bestemme over de punkter der listes op; DIG SELV!! DU er til enhver tid den der bestemmer om noget får lov at fylde på negativ eller positivsiden! Til enhver tid! DIG - du er den eneste der har noget som helst at skulle have sagt i forhold til hvad du lister op og hvad du når.... Og af og til bliver samme person NDT til at give slip på alt det for meget vi tror er vigtigt at deltage i. jeg kender det SÅ godt, søde Gitte - men vejen er kun ensrettet hvis du vil fremad! Og retningen er du selv herre over - ligesom DU skal tage et fast tag i dig selv, sige nej mere end ja - måske for altid måske kun for en periode! Drop det hele, luk ned for en stund - det er en god kur og gør at man efter nogen tid så småt kan lukke op og læade een ting ad gangen få lov a komme ind i varmen! ;0) KRAM fra Susanne

    SvarSlet
  6. Kender det alt alt for godt :-/
    Har ingen gode råd...andet end, smid den dårlige samvittighed ad helvede til...selv om det er møghamrende svært.
    Knus herfra

    SvarSlet
  7. brug listerne til at strege ud på, og se hvor meget du får lavet på en dag. For når selv sengeredning er på listen, så bliver der hurtigt streget ting ud og du synliggør overfor dig selv, hvor meget du egentlig får lavet på en dag, hvor du før i tiden ville ha set tilbage og tænkt at du ikke har fået lavet en sk.d. SE at du får udført noget på selv de sløveste dage, og så er der ingen brug for dårlig samvittighed, og når det er synliggjort at du har været "pligt aktiv" ( sengeredning, opvask tandbørstning, vaskemaskinepasning, oprydning i en skuffe, avisudsmidning etc) så er der mere ro i sjælen til at gøre de ting du har på listerne af lyst! Så væk med den dårlige samvittighed overfor listerne, hvis de er nødvendige som huskelister i dit liv, så brug dem på den positive måde !!
    hilsen en der selv har været der og overlevet ;)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...